Har du fått värdebevis från oss?
Klicka här »

Våra vanligaste frågor (FAQ)

Ibland uppstår det frågor och tankar kring våra produkter. Här har vi samlat de allra vanligaste, vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss på telefon 08-501 650 00 eller e-post info@customer.se

Gimo_vanliga_fragor_900x900-36

Är det många restriktioner för att  utnyttja sitt värdebevis?

Nej. Anledningen för våra partners att samarbeta med oss är att de vill ha fler kunder. Om de inte tar väl hand om de som kommer med ett värdebevis faller hela syftet med att vara med i samarbetet. Det ger inga nya stammisar om de inte behandlar en ny kund bra.

Lägger herrgårdarna på extra för frukost -och middagspaketen när kunden bokar sin kostnadsfria övernattning?

Nej. Herrgården tar sina ordinarie priser. De tjänar på att ha många gäster boende hos sig som konsumerar mat, dryck och aktiviteter.

Tjänar ni pengar på att konsumenterna inte utnyttjar sina värdebevis?

Nej. En viktig förutsättning för vår verksamhet är att våra kampanjer genererar gäster till våra samarbetspartners. Annars faller vår affärsmodell. Därför har vi oftast minst 12 månaders giltighet på våra värdebevis.

Varför måste min kund betala för frukost- och middagspaket för att utnyttja sin fria övernattning? 

Kundernas förväntningar på premien står i proportion till den prestationen som krävdes för att få den. De flesta par går ut och äter någon gång varje år. Om de kombinerar det med Customers värdebevis, så får de en övernattning på köpet. Det är många par som pratar om att åka iväg på en herrgårdsweekend. Vi har fått feedback från kunder som sagt att – med premien i sin hand blev resan äntligen av.

Vem hanterar alla kunders frågor kring kampanj och premier?

Det gör vi! Varje år väljer 10.000-tals personer att utnyttja sin premie. Alla ev. frågor hänvisas till vår kundservice. Vi hanterar dem!

Det finns liknande erbjudanden på Groupon mfl och många spa- och herrgårdar erbjuder själva förmånliga weekendpaket numera.

Vårt erbjudande gäller på nästan 50 olika hotell runt om i Sverige. Vid vissa tidpunkter under lågsäsong kan det finnas erbjudanden på något hotell som är i närheten av vårt erbjudande. Men inte över hela perioden, vilken är 12 månader. Vi har koll på det!

Kan jag repetera den här typen av kampanj?

Resultatet av er kampanj blir inte sämre för att ni använt premien tidigare. Människor gillar att bo på hotell och unna sig ett minibreak och den trenden ökar, man tröttnar inte på hotellövernattningar. Det är svårt att matcha hävstången i konsumentvärde för en marknadssatsning på hotellövernattningar för dina kunder. Vi har många exempel på företag som med framgång kör med samma premie år efter år – t ex Elkedjan 5 år, Aftonbladet 4 år, Motormännen 6 år, Bonnier Tidskrifter 8 år.

Customer Logotyp
Customer Nordic AB
Stadsgården 10, 11tr
116 45 Stockholm
+46 (0)8 - 501 650 00