top of page

customer.

Så funkar det

Vi hjälper dig att slippa rabattera genom att istället erbjuda upplevelser till din kampanj. Vi skapar tillsammans en kampanj där du kan erbjuda dina kunder ett mervärde. Samtidigt ökar du försäljningen och stärker banden till dina konsumenter. När konsumenten sedan utnyttjar erbjudandet blir partnern som tillhandahåller erbjudandet glad för fler gäster eller nya affärer – alla är vinnare. Vi tycker det är både en smart och sympatisk idé!

kunderbjudande-customer
lojalitet-hotellövernattning-customer

FAQ

Alla svar du behöver

Nej. Anledningen för våra partners att samarbeta med oss är att de vill ha fler kunder. Om de inte tar väl hand om de som kommer med ett värdebevis faller hela syftet med att vara med i samarbetet. Det ger inga nya stammisar om de inte behandlar en ny kund bra.

Är det många restriktioner för att  utnyttja sitt värdebevis?

Nej. Herrgården tar sina ordinarie priser. De tjänar på att ha många gäster boende hos sig som konsumerar mat, dryck och aktiviteter.

Lägger herrgårdarna på extra för frukost -och middagspaketen när kunden bokar sin kostnadsfria övernattning?

Nej. En viktig förutsättning för vår verksamhet är att våra kampanjer genererar gäster till våra samarbetspartners. Annars faller vår affärsmodell. Därför har vi oftast minst 12 månaders giltighet på våra värdebevis.

Tjänar ni pengar på att konsumenterna inte utnyttjar sina värdebevis?

Kundernas förväntningar på premien står i proportion till den prestationen som krävdes för att få den. De flesta par går ut och äter någon gång varje år. Om de kombinerar det med Customers värdebevis, så får de en övernattning på köpet. Det är många par som pratar om att åka iväg på en herrgårdsweekend. Vi har fått feedback från kunder som sagt att – med premien i sin hand blev resan äntligen av.

Varför måste min kund betala för frukost- och middagspaket för att utnyttja sin fria övernattning? 

Det gör vi! Varje år väljer 10.000-tals personer att utnyttja sin premie. Alla ev. frågor hänvisas till vår kundservice. Vi hanterar dem!

Vem hanterar alla kunders frågor kring kampanj och premier?

Vårt erbjudande gäller på nästan 50 olika hotell runt om i Sverige. Vid vissa tidpunkter under lågsäsong kan det finnas erbjudanden på något hotell som är i närheten av vårt erbjudande. Men inte över hela perioden, vilken är 12 månader. Vi har koll på det!

Det finns liknande erbjudanden på Groupon mfl och många spa- och herrgårdar erbjuder själva förmånliga weekendpaket numera

Resultatet av er kampanj blir inte sämre för att ni använt premien tidigare. Människor gillar att bo på hotell och unna sig ett minibreak och den trenden ökar, man tröttnar inte på hotellövernattningar. Det är svårt att matcha hävstången i konsumentvärde för en marknadssatsning på hotellövernattningar för dina kunder. Vi har många exempel på företag som med framgång kör med samma premie år efter år – t ex Elkedjan 5 år, Aftonbladet 4 år, Motormännen 6 år, Bonnier Tidskrifter 8 år.

Kan jag repetera den här typen av kampanj?

Kort & gott

customer.se-lojalitet

3. Kampanjen startar

Under kampanjen sköter vi all administration och förfrågningar från konsumenterna, så att ni kan fortsätta fokusera på det ni gör bäst. Vi ser helt enkelt till att konsumenterna får sitt värdebevis och kan nyttja det. 

1. Välj erbjudande

Vi jobbar tillsammans fram ett erbjudande som passar er. Vill ni skapa mer försäljning av en viss produkt eller vill ni kanske få fler kunder att teckna avtal med företaget?
Erbjud t.ex.
- Alla nya medlemmar får en hotellövernattning för två

- En fri spaupplevelse vid köp av en viss produkt

2. Välj premie

Erbjud era kunder:

- En fri hotellövernattning för två personer.

-Ett restaurangbesök för två.

- En spabehandling.

4. Återkoppling och statistik

Efter kampanjen går vi tillsammans igenom resultatet. Vi följer upp och mäter mot resultatet. Resultat mot uppsatt mål och utfall redovisas och presenteras efter överenskommelse med dig.

bottom of page