Nu är det hög tid att tänka på sommarpresenter till era kunder och anställda. Det är väl nästan obligatoriskt för företag att ge sommarpresenter till sina anställda? I varje fall kommer medarbetarna förmodligen tycka att det är mycket märkligt att dem inte får någon uppskattning inför sommarens ledighet. 3 tips inför valet av sommarpresent till kunder och anställda.
Budget - Sätt en budget för att underlätta valet av gåva. Ha även i åtanke att en liten budget fortfarande kan lämna ett stort avtryck hos mottagaren och skapa en effektiv marknadsföring med rätt tanke bakom. En stor budget ökar antalet alternativ till gåvor och utföranden men behöver inte betyda att gåvan inger ett starkare intryck hos mottagaren.
Livslängd - En sommarpresent kan ha lång livslängd hos mottagaren, främst fysiskt men även i minnet. Fundera på vad som är viktigt för er och ert budskap. En matgåva, med kort fysisk livslängd, kan ge ett starkt intryck men kan även glömmas bort med tiden eller försvinna i mängden om mottagaren får många liknande gåvor, t.ex. en chokladask vid Alla Hjärtans Dag. En användbar gåva som är märkt diskret kan däremot få lång livslängd och påminna mottagaren om ert varumärke länge. Vad passar ert syfte bäst?
Känsla - Känslan att få en väl genomtänkt present är svårslagen. Välj därför din gåvor med omsorg och se till att förmedla en känsla med din present. Designen på er gåva och dess förpackning med tillhörande kommunikationsmaterial bör genomsyras av er identitet och känsla genom ert visuella uttryck.
Ta vara på tillfället och belöna era kunder och personal med en uppskattad sommarpresent som ger det där lilla extra i vardagen – en minnesvärd gåva.
Vill ni ha hjälp med att ta fram ett förslag på sommarpresenter?
Kontakta oss gärna för ett personligt möte.
コメント