top of page

customer.

Skribentens bildCustomer Nordic AB

Så förbereder du dig inför sommaren ☀

Uppdaterat: 28 aug. 2023


Man brukar säga att sommaren i Sverige är kort. Det är en sanning med modifikation. Vädermässigt kan det säkert stämma men med tanke på hur en del arbetsplatser och yrkesrelationer kan se ut under juni, juli och augusti, så är sommaren allt annat än kort.. Större delen av landet är ledigt och du får inte till några möten, telefonsamtal, mail eller andra kontakter från någon. Jag tror att vi alla någon gång har blivit irriterade över mängden autosvar vi nås av under dessa sommarmånader. Men hur ska du förbereda dig och t o m göra det till en period där du ökar din försäljning eller produktivitet?


Vi närmar oss sommaren (trots att aprilvädret kan spela oss ett spratt att tro annat) men nu är det den perfekta tiden att göra klart sommarens kampanjperiod. Våga testa olika och nya metoder att attrahera och behålla kunderna under sommaren.


Sommar och semester innebär att många lägger vardagsrutinerna åt sidan. Hur ska du som företag tänka för att behålla en bra försäljning under sommaren? Vi listar några smarta punkter.

🌻 Kampanjer i samband med högtider

Nationaldagen, midsommar eller sportevenemang - under högtider och evenemang tenderar man att konsumera mer. Därför är det en bra idé att anordna kampanjer där du väver ihop dina produkter med högtiderna.


🚀 Tävlingar

Tävlingar är ett bra sätt att bibehålla kundens intresse. Arrangera roliga aktiviteter med lockande priser och en rimlig chans att vinna. Då ökar sannolikheten att fler faktiskt deltar.


🌤 Anpassa innehåll efter tid och väder

Dem flesta av oss förändrar (snarare ruckar) sina rutiner och beteenden under sommaren. Vissa varor köps på kvällen och andra på dagen, detsamma gäller om det är bra eller dåligt väder. Försök att kommunicera med dina kunder anpassat efter tid, väder och vind. På så sätt kan du skapa en personligare dialog med dina kunder.


Läs mer om personliga meddelanden på upup.se 📳


🎉 Det ska löna sig att vara lojal Glöm inte bort dina kunder under sommaren. Skicka ut information och erbjudanden via nyhetsbrev och bjud gärna på något extra till dina trognaste kunder, som ett extra mervärde till varför de fortsätter att komma tillbaka. Premier och mervärden är ett utmärkt sätt att bygga långsiktiga, emotionella kundrelationer.


🙌 Behåll din goda service

Tänk på att behålla din servicegrad under sommaren. Dina kunder förväntar sig att nå kundservice lika snabbt som vanligt, även om det är semestertider.


Vill du veta mer om premier och lojalitetsskapande kampanjer?

Klicka på knappen så hör vi av oss så snart vi kan!



Tre symboler på sociala medier
Sociala medier


32 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

댓글


bottom of page