top of page

customer.

Skribentens bildCustomer Nordic AB

Kundempati | Michael Dahl

Uppdaterat: 29 aug. 2023


Fredrik Ahnmark, VD på Customer Nordic AB, definierar sig själv som en bokmal! Han har alltid läst många böcker och varit den där personen som vi alla någon gång suckat åt, som går med näsan ner i en bok och tar lite för mycket plats på trottoaren. Ni kan säkert se det framför er. Han prenumererar fortfarande på papperstidningen och uppskattar känslan av knastret mellan fingrarna och lukten av nytryck tidning.

Det finns ett litet bibliotek (läs skåp) av böcker på kontoret i Nyköping, med stora ämnen, som än idag är aktuella. Med andra ord är böcker ett stort intresse, och tack vare det har Customer som bolag ständigt varit i förändring med örat mot rälsen.


Förra veckan lanserade Michael Dahl en ny bok med temat: Empati är en god affär – att bygga hållbart värde för alla parter”. Michael och Fredrik är före detta arbetskollegor, och givetvis var han på boksläppet för att ta del av det senaste materialet på marknaden. Det är en annorlunda mer medmänsklig managementbok med fokus på kraften i de mjuka värdena som empati, värderingar, kultur och kommunikation. Boken handlar om hur viktig kundempatin är och hur handeln kan bli mer empatisk. I boken får du ta del av forskning, fakta med konkreta exempel och råd, en gnutta sunt förnuft och humor. Syftet med boken är att öka kännedomen och kunskapen om området empati som en god affär.

De flesta av oss förknippar empati i försäljning med att bygga pålitliga och långsiktiga kundrelationer. Michael Dahl tar det ytterligare ett steg längre i boken och menar på att kundempati borde vara en strategisk fråga för företag - eftersom det kan vara en avgörande faktor om en kund väljer - eller väljer bort dig.

Fredrik Ahnmark uppmanar alla till att läsa boken! Boken gav honom nya värdefulla insikter, ny förståelse över ordets innebörd och en hel del skratt med igenkännande situationer. Så önskar ni också att förstå kundempati bättre - så är det här definitivt boken för er!

Boken kan ni beställa via länken:

Om ni önskar att komma i kontakt med författaren:

Michael Dahl

0703 78 89 83


Tre symboler på sociala medier
Sociala medier



49 visningar0 kommentarer

留言


bottom of page